ВхідРеєстраціяЗамовити зворотній дзвінок
Ukrainian (UA)Russian (CIS)Polish (Poland)

Потрібно масло для двигуна?

Он-лайн каталог

Тут Ви можете дізнатись,  
яка продукція Bosch 
підходить для Вашого автомобіля

0 800 500 303
Гаряча лінія мережі Bosch Service 
Телефонуйте до нас, якщо у Вас виникли питання

Bosch робить міський рух більш безпечним для пішоходів

На крок ближче до автоматизованого дорожнього руху у місті. Bosch робить міський рух більш безпечним для пішоходів

  • Спільний проект UR:BAN включає:
  • Тестовий автомобіль Bosch вираховує, як переміщуватимуться учасники дорожнього руху
  • Нова допоміжна система, яка допомагає водіям уникати дорожніх пригод за участю пішоходів
  • Технологія Bosch дозволяє автомобілям маневрувати у тісних міських просторах

Штутгарт и Дюссельдорф, Німеччина – Дорожній рух у городах часто перевантажений та непередбачуваний. Легкові автомобілі ділять вулиці із велосипедами, мотоциклами, вантажівками та автобусами. Не дивно зустріти автомобілі, припарковані у два ряди, і пішоходів, які несподівано вибігають на дорогу. Перспектива самостійного вирішення цих небезпечних ситуацій самими автомобілями здається майже неймовірною. «Автономне керування приходить у міста. Рівень автоматизації у наш час зростає, починаючи із систем допомоги водієві», – говорить доктор Дітрих Манштеттен, який працює над науковими дослідженнями в області високотехнологічного інжинірингу у Robert Bosch GmbH. Разом зі своїми колегами – доктором Латцем Бурклі та командою із 11 дослідників Bosch – він розробляє технологію, необхідну для досягнення цієї мети в рамках дослідницької ініціативи UR:BAN. Вчені вже досягли великого прогресу: «Одна з речей, якої ми навчили автомобіль, – це передбачати, що станеться наступної миті, і допомогти водієві уникнути зіткнення із пішоходом», – говорить доктор Бурклі. 7 жовтня 2015 року, на фінальній презентації проекту UR:BAN у Дюссельдорфі, команда використала тестовий транспортний засіб, аби продемонструвати результати своєї роботи.


Управління із функцією ухиляння запобігає до 58% зіткнень із пішоходами

Передумовою до автоматизації функцій управління автомобілем є оснащення його сенсором, який якісно досліджує оточення транспортного засобу. «Лише коли ми знаємо, що відбувається навколо автомобіля, ми можемо розробити правильну стратегію керування», – говорить Бурклі. Одним із компонентів Bosch, на який покладається розпізнавання оточення, є стереокамера, яку вже зараз можна зустріти на серійних автомобілях. Встановлена під лобовим склом поряд із дзеркалом заднього виду, камера контролює область попереду тестового транспортного засобу та передає цю інформацію на бортовий комп’ютер. Цей комп’ютер аналізує вхідні дані понад десять разів на секунду. Але на цьому Bosch не зупиняється.


«Використовуючи розумні алгоритми, ми навчили комп’ютер вираховувати, як змінюється оточення, і де розташовуються об’єкти, які знаходяться попереду», – говорить Бурклі. Іншими словами, технологія Bosch не лише визначає поточну позицію пішоходів та велосипедистів, але також прогнозує, де вони знаходитимуться наступної миті. Це відкриває нові можливості для захисту пішоходів. Виходячи з цього, дослідники Bosch розробили допоміжну систему, яка запобігає зіткненню із пішоходом. В автомобілі, який рухається зі швидкістю до 50 кілометрів на годину, система допомагає водієві загальмувати та уникнути дорожньої пригоди. Якщо самого лише гальмування вже недостатньо, аби запобігти зіткненню із пішоходом, який раптово вибіг на дорогу перед автомобілем, допоміжна система миттєво прораховує обхідний маневр. Щойно водій починає використовувати кермо, аби виконати дії задля ухиляння від зіткнення, система вмикає підтримку кермового маневру.


«Наші дослідження свідчать, що, надавши водієві хоча б пів секунди перед імовірним зіткненням, допоміжна система може допомогти уникнути 58% таких випадків», – говорить Бурклі. Але, і це ще краще, можна в першу чергу уникнути цього. Критичні ситуації трапляються, коли водій відволікається та не дивиться на дорогу. Рішення Bosch для таких випадків називається «спостереження за водієм». «Контролюючи лінію погляду водія, невеличкі камери у салоні автомобіля можуть повідомити, коли його очі дивляться на дорогу», – говорить Манштеттен. За їх допомогою можна завчасно попередити водія, що відволікся, ще до того, як ситуація на дорозі стане ризикованою. У цьому контексті компанія Bosch вважає, що буде дуже корисно розмістити відповідні індикатори на панелі приладів або на LED-моніторі у полі зору водія.


Внутрішні розробки, застосовані під час створення автоматизованої системи керування

Міста створюють все більше викликів для водія у місцях, де йому доводиться користуватися своїм транспортним засобом. До їх числа входять повороти та проїзди у тісних просторах. При виїзді на вулицю легко випустити з уваги пішохода, який хоче перейти цю вулицю з лівого або правого боків. Спеціально для таких випадків Манштеттен, Бурклі та їх колеги розробили програму-асистента. Вона розпізнає пішоходів, які переходять дорогу, та змушує автомобіль зупинитися до того, як може статися пригода. Допоміжна система для тісних просторів може навіть більше. Вона допомагає провести автомобіль через такі тісні простори, як вулиці із припаркованими у два ряди машинами. Використовуючи картинку зі стереокамери, комп’ютер вираховує шлях, за яким належить пройти автомобілю. Потім він контролює електропосилювач кермового управління, аби переконатися, що автомобіль пройде через вузький простір неушкодженим. Система Bosch також розпізнає, коли простір стає занадто вузьким, аби пройти крізь нього, і попереджає водія або зупиняє автомобіль ще до того, як зовнішні дзеркала заднього виду або крила будуть пошкоджені.


Отримані результати, які компанія Bosch винесла із роботи Манштеттена, Бурклі та їх команди дослідників із проекту UR:BAN, спрямовані безпосередньо на створення автоматизованого управління автомобілем. Із 2011 року постачальник технологій та послуг зосередитися на цій роботі в двох локаціях: Абштадті (Німеччина) і Пало-Альто (Каліфорнія, США). Від початку 2013 року Bosch успішно провела чимало автоматизованих тестових транспортних засобів через трафік автострад A81 у Німеччині та I280 у США. Первісно метою розробки було створення керованого пристрою для руху по шосе. Очікується, що із 2020 року автомобілі, оснащені технологією Bosch, будуть здатні на високому рівні автоматизації пересуватися без необхідності постійного контролю з боку водія.


Один проект, одна мета та 31 партнер від науки та промисловості

Проект UR:BAN (акронім з німецького для міського простору: дружня до користувача допоміжна система та мережеве управління) – це фінансована за державний кошт спільна програма. Вона об’єднує 31 партнера із галузей автомобілебудування, автозапчастин, електроніки, зв’язку та програмного забезпечення, а также університети, дослідницькі інститути та міста. Мета проекту – розробка допоміжних систем для водіїв та систем управління дорожнім рухом для міст. Допоміжні системи для водіїв є важливим кроком на шляху до автоматизації руху. UR:BAN отримує близько 40 млн євро фінансування від Федерального міністерства економіки та енергетики Німеччини. Загальна вартість проекту складе близько 80 млн євро.

 

+380 (3344) 3-24-78

+380 (67) 922-33-44

вул. Шахтарська 27Б

м. Нововолинськ

Волинська область

Україна 45490