Використовується система запалювання в автомобілях для займання повітряно-паливної суміші. Це характерно для бензинових двигунів. Так як там з’являється іскра.
Від процесу використання ця система може з часом перестати функціонувати. На роботу з максимальною віддачею впливає безліч факторів. Найчастіше проявами поломок можуть бути нагар на свічках, порушення контактів або ланцюгів. Визначити неполадки можна тільки за допомогою спеціального обладнання. Найчастіше воно розміщене на СТО.
Що таке система запалювання двигуна
Цю систему функціонування транспортного засобу ще називають іскровий через появу іскри. Щодо способу управління її класифікують на:
- контактну;
- електронну;
- безконтактну.
При першому варіанті електрична енергія по циліндрах розподіляється за допомогою механічного пристрою. Після модернізування з’явилася контактна транзисторна система. У первинному ланцюзі тепер з’явився транзисторний комутатор.
Безконтактний тип використовує вдосконалену деталь. Вона взаємодіє з датчиком імпульсів. Його роль полягає в перериванні і розподілі високої напруги.
Електронна система передбачає використання спеціального електронного блоку управління. Цей предмет накопичує і розподіляє енергію. Раніше функції полягали в працездатності системи запалювання і вприскування палива. Сучасні варіанти ці функції водять в управління двигуном.
З яких деталей складається система запалювання
Як і будь-яка система складного пристрою, ця частина складається з декількох деталей. Вона ділиться на первинну або низьковольтну ланцюгову і вторинну або високовольтну ланцюгову. Кожен варіант має свій перелік складових, що визначають функціонування автомобіля.
Перший варіант найпростіший і включає в себе:
- джерело живлення представлений у вигляді акумулятора або генератора;
- перетворювача напруги бортової мережі в високовольтний імпульс;
- предмет для управління накопиченої енергії;
- розподільник запалювання, комутуючий свічку з котушкою запалювання;
- свічки запалювання для формування іскри і займання суміші в камері згоряння.
Установка свічок відбувається в голівці циліндра. При подачі імпульсу високої напруги на свічку між електродами проскакує іскра. Найчастіше встановлюється одна деталь, але в більш складних випадках можна побачити дві.
Класичний варіант по іншому називають трамблерною.
Її часто можна зустріти в старих авто. Принцип її роботи полягав в механічному розподілі енергії. Вона складається з:
- конденсатора;
- джерела живлення;
- вимикача запалювання;
- котушки;
- вала переривника;
- механічного переривника;
- розподільника;
- свічок.
Всі компоненти системи регламентують діяльність машини. Якість роботи визначається їх справністю.