Сучасний автомобіль є не тільки засобом пересування. Це ще й пристрій підвищеного комфорту. Для того, щоб водієві та пасажирам було комфортно перебувати в машині, створені системи вентиляції, обігріву та кондиціонування повітря. З конструктивної точки зору найскладнішим є кондиціонер в машині. Зараз його встановлюють не тільки в автомобілях преміум класу, але і в економ секторі.
Коли і навіщо потрібно заправляти кондиціонер?
Принцип дії автомобільного кондиціонера, як, втім, і будь-якого іншого, ґрунтується на здатності рідин поглинати тепло при випаровуванні і віддавати при конденсації. За допомогою випарника пристрій «втягує» тепло (виділяючи в салон потік охолодженого повітря). А яке надійшло тепло потрапляє в компресор.
Автомобільний кондиціонер складається з наступних вузлів:
- компресор;
- конденсатор;
- розширювальний клапан;
- випаровувач;
- розширювальна ємність з осушувачем.
Всі частини агрегату з’єднані між собою за допомогою трубок і гнучких шлангів. За ним циркулює холодоагент. У герметичній системі кондиціонера крім фреону циркулює компресорне масло.
Компресор здійснює процес стиснення холодоагенту, який знаходиться в газоподібному стані. Цей пристрій нагнітає фреон, і, тим самим, температура холодоагенту зростає. Конденсатор виконаний у вигляді змійовика. По ньому протікає гарячий і стислий фреон. Пересуваючись по трубках конденсатора і потрапляючи під вплив потоків повітря ззовні, холодоагент з газоподібного стану переходить у рідкий. Його температура при цьому знижується.
Розширювальний клапан контролює рівень надходження фреону у випарник. Рух холодоагенту до випарника здійснюється через розширювальну ємність з осушувачем. Випарник розташований в салоні автомобіля.
В автомобільному кондиціонері знаходиться холодоагент – фреон. Якщо його кількість недостатньо або відсутній взагалі, то система працювати не буде. Відбувається витік фреону. Значить, виникає необхідність заправки. Пристрій кондиціонування працює в агресивних умовах.
Постійний вплив здійснюють такі чинники, як:
- вібрація;
- зміна температурного режиму;
- забруднення (пилом і парами технічних рідин).
Наслідки впливу виражаються в порушенні роботи системи і витоку фреону.